Media usage of the German population in 1971. Topics: Degree of familiarity as well as frequency of use of newspapers, magazines, subscription magazines and magazine subscription clubs; manner of acquisition; television habits and paying attention to television commercials as well as radio commercials; trips and destinations; going to the movies; possession of drivers license; possession of a telephone; possession of color television set. Demography: age; sex; marital status; number of children; ages of children (classified); religious denomination; school education; occupation; employment; household income; size of household; composition of household; head of household; social class; city size; state; possession of durable economic goods. Interviewer rating: day of survey.
Mediennutzung der deutschen Bevölkerung im Jahr 1971. Themen: Bekanntheitsgrad sowie Nutzungshäufigkeit von Zeitungen, Zeitschriften, Abonnementszeitschriften und Lesezirkeln; Bezugsart; Fernsehgewohnheiten und Beachtung von Werbefernsehen sowie Werbefunk; Reisen und Reiseziele; Kinobesuch; Führerscheinbesitz; Telefonbesitz; Farbfernsehgerätebesitz. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Kinderzahl; Alter der Kinder (klassiert); Konfession; Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand; Schichtzugehörigkeit; Ortsgröße; Bundesland; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter. Interviewerrating: Befragungstag.
Multi-stage random sample
Mehrstufige Zufallsauswahl
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen