Flash Eurobarometer 128 (Cross-Border Commerce)

Business and advertising practices of companies within the EU.

Topics: impact of the following factors on cross-border sales of the company: development of internet and e-commerce within the EU, introduction of the euro; impact of each of the following factors on the development of the company’s sales and advertising throughout the EU: language differences, currency differences, compliance with different national regulations on commercial practices, compliance with different national fiscal regulations, higher risk of fraud and outstanding payments in cross-border sales, greater difficulties in resolving cross-border complaints and conflicts, greater difficulty in ensuring efficient cross-border after-sales service; efficiency of selected measures with regard to the development of sales and advertising of the company throughout the EU: better information for companies on regulations related to consumer protection in other EU countries, replacement of national currencies by the euro, setting up independent arbitration and conciliation services for cross-border complaints and disputes, abiding by a European code of conduct and complying with different national regulations on consumer protection, harmonizing national regulations in relation to advertising and commercial practices as well as to consumer protection; percentage of cross-border sales with regard to internet sales; percentage of cross-border sales with regard to mail-order or telesales; percentage of cross-border sales with regard to sales by representatives; percentage of cross-border sales with regard to retail sales; percentage of cross-border sales with regard to sales to final consumers; percentage of total marketing and advertising budget used to encourage cross-border sales; impact of an assumed harmonisation of regulations on advertising, commercial practices and other regulations on consumer protection on the share of the budget to be used to encourage cross-border sales; ; impact of an assumed harmonisation of regulations on advertising, commercial practices and other regulations on consumer protection on the share of the company’s cross-border sales. Demography: information about the company: number of employees in the own country, number of EU countries with subsidiaries or retail outlets, independent or part of national or international group; main activity of the company; sales or advertising to final consumers; position of respondent at the company. Additionally coded was: questionnaire number; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; country; SIC-Code; NACE-Code; weighting factor.

Bewertung von Verkauf und Werbung durch Firmen innerhalb der EU. Schwierigkeiten bei grenzüberschreitendem Verkauf und Werbung innerhalb der EU. Marketing- und Werbemaßnahmen. Harmonisierung von Handels- und Werbevorschriften innerhalb der EU.

Themen: Einfluss von Internet, E-Commerce und Euro-Einführung auf grenzüberschreitende Verkäufe; Probleme bei grenzüberschreitender Werbung und grenzüberschreitenden Verkäufen innerhalb der EU (Sprachunterschiede, unterschiedliche Währung, unterschiedliche nationale Vorschriften, unterschiedliche nationale steuerliche Vorschriften, höheres Betrugs- und Außenständerisiko, größere Abwicklungsprobleme bei Beschwerden und Streitigkeiten, Probleme bei Gewährleistung eines grenzüberschreitenden Kundendienstes); Maßnahmen zur Vereinfachung eigener Verkäufe und Werbung innerhalb der EU; jeweiliger Prozentsatz der grenzüberschreitenden Verkäufe an Endverbraucher innerhalb der EU durch Internet, Versand- und Telekäufe, direkte Vertreter sowie Einzelhandelsgeschäfte im europäischen Ausland; Anteil der gesamten grenzüberschreitenden Verkäufe an Endverbraucher innerhalb der EU; Prozentanteil des Marketing- und Werbebudgets für die Förderung grenzüberschreitender Verkäufe innerhalb der EU; verstärkter Werbeeinsatz bei vollständig harmonisierten Verbraucherschutzvorschriften und erwartete Umsatzsteigerung. Demographie: Angaben zum Unternehmen: Anzahl der Mitarbeiter im eigenen Land, Anzahl der Niederlassungen in EU-Ländern, unabhängig oder Teil eines nationalen oder internationalen Konzerns; Hauptgeschäftsfeld des Unternehmens; Verkäufe oder Werbung an Endverbraucher; Position des Befragten im Unternehmen. Zusätzlich verkodet wurde: Fragebogennummer; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Land; SIC-Code; NACE-Code; Gewichtungsfaktor.

Probability: StratifiedProbability.Stratified

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Geschichtete ZufallsauswahlProbability.Stratified

Telephone interviewInterview.Telephone

Telefonisches InterviewInterview.Telephone

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA3683?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=c933699adf935660fca9cd0ad77cda63e37044a2dc2d3a83e7864d84b462c960
Provenance
Creator Christensen, Thomas
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2014
Rights 0 - Data and documents are released for everybody.; 0 - Daten und Dokumente sind für jedermann freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Belgien; Denmark; Dänemark; Germany; Deutschland; Greece; Griechenland; Spain; Spanien; Finland; Finnland; France; Frankreich; Ireland; Irland; Italy; Italien; Luxembourg; Luxemburg; Netherlands; Niederlande; Austria; Österreich; Portugal; Portugal; Sweden; Schweden; United Kingdom; Vereinigtes Königreich