The People Look at Radio (Special Deck)

Attitudes to listening to the radio and radio advertising. Topics: Satisfaction with the performance of municipal institutions as well as newspapers and radio; comparison of the performance of the mass-media during the war; comparative judgement on the news in newspapers and on the radio; preferred radio broadcasts and length of listening to the radio; judgement on government control over radio stations; assessment of advertising on the radio and judgement on financing radio stations through advertising; attitude to a radio tax to achieve radio free of advertising; naming products for which it should not be permitted to advertise on the radio. Also encoded were: race of respondent, city size. Demography: age (classified); sex; race; marital status; number of children; school education; occupation; size of household; self-assessment of social class; city size.

Einstellungen zum Rundfunkhören und zur Rundfunkwerbung. Themen: Zufriedenheit mit den Leistungen kommunaler Institutionen sowie von Zeitungen und Radio; Vergleich der Leistungen der Massenmedien während des Krieges; vergleichende Beurteilung der Nachrichten in Zeitungen und im Radio; präferierte Rundfunksendungen und Dauer des Radiohörens; Beurteilung der staatlichen Kontrolle über die Rundfunksender; Einschätzung der Werbung im Rundfunk und Beurteilung der Finanzierung der Rundfunkanstalten durch Werbung; Einstellung zu einer Rundfunksteuer zur Realisierung eines werbefreien Rundfunks; Nennung von Produkten, für die im Radio nicht geworben werden dürfte. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Rasse; Familienstand; Kinderzahl; Schulbildung; Beruf; Haushaltsgröße; Selbsteinschätzung der Schichtzugehörigkeit; Ortsgröße.

Sample

Keine näheren Angaben

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA0513?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=ca1fb98c6d369bf35074fcdf92c20ceb67cc2679175925d6c567f9f0b8378b8b
Provenance
Creator Lazarsfeld, Paul F.
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1945
Rights B - Data and documents are released for academic research and teaching, if the results won't be published. If any publications or any further work on the results is planned, permission must be obtained by the Data Archive.; B - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben, wenn die Ergebnisse nicht veröffentlicht werden. Sollte eine Veröffentlichung oder eine weitergehende Verarbeitung der Ergebnisse geplant sein, ist eine Genehmigung über das Datenarchiv einzuholen.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage United States of America; Vereinigte Staaten von Amerika