Attitudes to listening to the radio and radio advertising. Topics: Satisfaction with the performance of municipal institutions as well as newspapers and radio; comparison of the performance of the mass-media during the war; comparative judgement on the news in newspapers and on the radio; preferred radio broadcasts and length of listening to the radio; judgement on government control over radio stations; assessment of advertising on the radio and judgement on financing radio stations through advertising; attitude to a radio tax to achieve radio free of advertising; naming products for which it should not be permitted to advertise on the radio. Also encoded were: race of respondent, city size. Demography: age (classified); sex; race; marital status; number of children; school education; occupation; size of household; self-assessment of social class; city size.
Einstellungen zum Rundfunkhören und zur Rundfunkwerbung. Themen: Zufriedenheit mit den Leistungen kommunaler Institutionen sowie von Zeitungen und Radio; Vergleich der Leistungen der Massenmedien während des Krieges; vergleichende Beurteilung der Nachrichten in Zeitungen und im Radio; präferierte Rundfunksendungen und Dauer des Radiohörens; Beurteilung der staatlichen Kontrolle über die Rundfunksender; Einschätzung der Werbung im Rundfunk und Beurteilung der Finanzierung der Rundfunkanstalten durch Werbung; Einstellung zu einer Rundfunksteuer zur Realisierung eines werbefreien Rundfunks; Nennung von Produkten, für die im Radio nicht geworben werden dürfte. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Rasse; Familienstand; Kinderzahl; Schulbildung; Beruf; Haushaltsgröße; Selbsteinschätzung der Schichtzugehörigkeit; Ortsgröße.
Sample
Keine näheren Angaben
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen