Value orientations, leisure habits, school achievements, common relations in school class and family relations. Topics: Understanding and solidarity in class collective; sex, attitude, school achievement, characteristics and FDJ membership of the schoolchild with the most influence; frequency of meeting classmates; participation in school life; participation in work teams and in sport outside of instruction; leisure partners; manner of getting to know friends; leisure meeting places; number of friends; frequency of meeting; importance of certain characteristics for a friend; social status of best friend; social status of parents of best friend; preferred leisure activities; leisure places; attendance at leisure facilities outside of Prenzlauer Berg; relations in the class collective; conduct of classmates; character traits of young people; every-day values (scale); persons to confide in; criticism of school life; just treatment in school, family, public; social supervision by parents; decision areas in one's family; expectations of parents; importance of recognition by parents, teachers, friends, classmates, FDJ leadership and best friend; personal room; school accmplishments achieved; member of the FDJ; functions; number of siblings; family structure; occupation, all-round education and vocational training of parents; amount of pocket-money; preferred financial expenditures; vacation work; desired occupation; possession of consumer goods in one's family; housing conditions.
Wertvorstellungen, Freizeitverhalten, Schulleistungen, Gemeinschaftsbeziehungen in der Schulklasse und familiale Verhältnisse. Themen: Verstehen und Zusammenhalten im Klassenkollektiv; Geschlecht, Einstellung, Schulleistung, Eigenschaften und FDJ-Mitgliedschaft des tonangebenden Schülers; Häufigkeit des Treffens mit Klassenkameraden; Beteiligung am Schulleben; Teilnahme an Arbeitsgemeinschaften und am außerunterrichtlichen Sport; Freizeitpartner; Art und Weise des Kennenlernens der Freunde; Freizeittreffpunkte; Zahl der Freunde; Häufigkeit der Treffen; Wichtigkeit bestimmter Eigenschaften für einen Freund; Sozialstatus des(r) besten Freundes(in); Sozialstatus der Eltern des(r) besten Freundes(in); präferierte Freizeittätigkeiten; Freizeitorte; Besuch von Freizeiteinrichtungen außerhalb des Prenzlauer Bergs; Beziehungen im Klassenkollektiv; Verhalten der Klassenkameraden; Charaktereigenschaften Jugendlicher; Alltagswerte (Skala); Vertrauenspersonen; Kritik am Schulleben; gerechte Behandlung in der Schule, Familie, Öffentlichkeit; soziale Kontrolle durch Eltern; Entscheidungsbereiche in der Familie; Erwartungen der Eltern; Wichtigkeit der Anerkennung durch Eltern, Lehrer, Freunde, Klassenkameraden, FDJ-Leitung und besten(e) Freund(in); eigenes Zimmer; erreichte Schulleistungen; Mitglied der FDJ; Funktionen; Anzahl der Geschwister; Familienstruktur; Tätigkeit, Allgemeinbildung und Berufsausbildung der Eltern; Höhe des Taschengeldes; präferierte Geldausgaben; Ferienarbeit; Berufswunsch; Besitz von Konsumgütern in der Familie; Wohnbedingungen.
Self-administered questionnaire: PaperSelfAdministeredQuestionnaire.Paper
Selbstausgefüllter Fragebogen: PapierSelfAdministeredQuestionnaire.Paper