Reasons for loss of interest in participation in the terminal text field experiment in Duesseldorf. Topics: 1. Telephone interview: a) interest in BTX: possession of television set; knowledge about the BTX experiment; person originally requesting information about terminal text from the Post Office; reason for interest in BTX; knowledge about experience of others with BTX; detailed reason for non-participation in BTX; current interest in participation. b) details on television possession and telephone use; type and age of television sets in household; intent to purchase a TV; private or occupational use of telephone; extent to which informed about the possibilities of BTX; attitude to various objections expressed against terminal text. c) utilization of Post Office services: frequency of utilization of announcement services of the Post Office; possible use of announcement services or other information for household via terminal text; sample of possibly interesting BTX offerings; cost-benefit comparison of BTX information. 2. Oral survey: reason for non-participation in the BTX experiment; disappointment about the possibilities to use BTX; sources of information about BTX; manner of one´s own search for information; adequate knowledge about technical prerequisites for participation in BTX; efforts to obtain information from businesses about television sets usable with BTX; delivery difficulties of businesses; personal or technical reasons for loss of interest in BTX; possible areas of use for terminal text; judgement on the economy of BTX; unknown possibilities of use at discontinuation; differences of opinion in household at planned acquisition; assessment of usefulness of terminal text for children; feared conflicts of interest in use of telephone, television and BTX within the family; alternative purchase decisions in the decision for BTX; possible revision of the decision to reject it. Demography: age (classified); sex; school education; occupation; area of business of company; household income; household size; household composition. Interviewer rating: date of interview. Also encoded was: identification of interviewer.
Gründe für das erloschene Interesse an der Teilnahme am Bildschirmtext-Feldversuch in Düsseldorf. Themen: 1. Telefoninterview. a) Interesse am BTX: Fernsehgerätebesitz; Kenntnis des BTX-Versuchs; Person, die seinerzeit bei der Post Informationen über Bildschirmtext erbeten hat; Grund für das BTX-Interesse; Kenntnis über Erfahrung Dritter mit BTX; detaillierte Begründung für die Nichtbeteiligung am BTX; derzeitiges Teilnahmeinteresse. b) Einzelheiten zum Fernsehbesitz und zur Telefonbenutzung; Art und Alter der Fernsehgeräte im Haushalt; TV-Kaufabsicht; private oder berufliche Nutzung des Telefonanschlusses; Informiertheit über die Möglichkeiten von BTX; Einstellung zu verschiedentlich geäußerten Einwänden gegen Bildschirmtext. c) Inanspruchnahme von Postdiensten: Häufigkeit der Inanspruchnahme von Ansagediensten der Post; mögliche Nutzung von Ansagediensten oder sonstigen Informationen für den Haushalt über Bildschirmtext; Auswahl von möglicherweise interessierenden BTX-Angeboten; Kosten-Nutzen-Vergleich der BTX-Informationen. 2. Mündliche Befragung: Grund für die Nichtteilnahme am BTX-Versuch; Enttäuschung über die Nutzungsmöglichkeiten von BTX; Informationsquellen über BTX; Art der eigenen Informationssuche; ausreichende Kenntnisse über die technischen Voraussetzungen für die Teilnahme am BTX; Informationsbemühungen beim Handel über BTX-taugliche Fernsehgeräte; Lieferschwierigkeiten im Handel; persönliche oder technische Gründe für die Beendigung des Interesses am BTX; mögliche Anwendungsgebiete für Bildschirmtext; Beurteilung der Wirtschaftlichkeit von BTX; unbekannte Anwendungsmöglichkeiten bei Absage; Meinungsunterschiede im Haushalt bei der geplanten Anschaffung; Einschätzung der Nützlichkeit von Bildschirmtext für Kinder; befürchtete Interessenskonflikte bei der Benutzung von Telefon, Fernsehen und BTX innerhalb der Familie; alternative Kaufentscheidungen bei der BTX-Entscheidung; mögliche Revision der Ablehnungsentscheidung. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Schulbildung; Beruf; Branche des Betriebes; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung. Interviewerrating: Datum des Interviews. Zusätzlich verkodet wurde: Intervieweridentifikation.
Census
Totalerhebung
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen