Reiseanalyse (Travel Survey Germany) 1971

DOI

Vacation and travel habits of the West German population in 1971 as well as vacation plans for the next season. Topics: Main focus areas of this survey were: vacation accomodations, use of travel agency, travel agency image and short vacation trips; travel frequency and regularity of vacation trips; destinations at home and abroad; reasons for choice of vacation area; preferred form of countryside; travel motives and vacation expectations; trip form and vacation form; travel information; time of trip decision and type of trip preparation; sources of information in trip planning; trip organization; trip advice and use of travel agency; trip expenditures; time of trip and trip length; means of transport used for the vacation trip; distance to place of vacation; satisfaction with trip accomodations; psychological demands of a vacation; particular acquisitions for the vacation trip; travel companion; financing the trip and exceeding trip budget; means of payment taken along; meal habits on vacation; actual activities and desired leisure activities at place of vacation; means of transport used for trips in the vicinity of place of vacation; vacation satisfaction; detailed information on short and second as well as third vacation trips; travel intents and destination for a vacation in the coming year; means of transport probably used and organization form; right to vacation; car possession. The following questions were posed to those not traveling: satisfaction with vacation at home; future vacation plans or obstacles; year and vacation form of last trip. Demography: age; sex; family composition; religious denomination; school education; occupation; employment; household income; size of household; composition of household; head of household; city size; state. Also encoded was: district code.

Urlaubs- und Reiseverhalten der westdeutschen Bevölkerung im Jahre 1971 sowie Urlaubspläne für die nächste Saison. Themen: Schwerpunkte dieser Befragung waren: Urlaubsunterkunft, Reisebüronutzung, Reisebüroimage und Kurzurlaubsreisen. Reisehäufigkeit und Regelmäßigkeit von Urlaubsreisen; Reiseziele im In- und Ausland; Gründe für die Wahl des Urlaubsgebietes; bevorzugte Landschaftsformen; Reisemotive und Urlaubserwartungen; Reiseform und Urlaubsform; Reiseinformation; Zeitpunkt der Reiseentscheidung und Art der Reisevorbereitung; Informationsquellen bei der Reiseplanung; Reiseorganisation; Reiseberatung und Reisebüronutzung; Reiseausgaben; Reisezeitpunkt und Reisedauer; benutztes Verkehrsmittel für die Urlaubsreise; Entfernung zum Urlaubsort; Zufriedenheit mit der Reiseunterkunft; psychologische Ansprüche an einen Urlaub; besondere Anschaffungen für die Urlaubsreise; Reisebegleitung; Finanzierung der Reise und Reisebudgetüberschreitungen; mitgenommene Zahlungsmittel; Verpflegungsgewohnheiten im Urlaub; tatsächliche Aktivitäten und gewünschte Freizeitaktivitäten am Urlaubsort; benutztes Verkehrsmittel für Fahrten in die Umgebung des Urlaubsortes; Urlaubszufriedenheit; detaillierte Angaben zu Kurz- und Zweit- sowie Dritturlaubsreisen; Reiseabsichten und Reiseziel für einen Urlaub im kommenden Jahr; voraussichtlich benutztes Verkehrsmittel und Organisationsform; Urlaubsanspruch; PKW-Besitz. Bei Nichtreisenden wurde gefragt: Zufriedenheit mit dem Urlaub zu Hause; zukünftige Urlaubspläne bzw. Hinderungsgründe; Jahr und Urlaubsform der letzten Reise. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienzusammensetzung; Konfession; Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand; Ortsgröße; Bundesland. Zusätzlich verkodet wurde: Kreiskennziffer.

Multi-stage stratified random sample

Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0828
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA0828?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=f640fa112ed5d3f3b2877b43953259c812c191f1dccf3ac919bbdbd3ace885ae
Provenance
Creator Studienkreis für Tourismus, Starnberg
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1972
Rights C - Data and documents are only released for academic research and teaching after the data depositor's written authorization. For this purpose the Data Archive obtains a written permission with specification of the user and the analysis intention.; C - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre nur nach schriftlicher Genehmigung des Datengebers zugänglich. Das Datenarchiv holt dazu schriftlich die Genehmigung unter Angabe des Benutzers und des Auswertungszweckes ein.
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Discipline Social Sciences
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