Process-oriented analysis of some aspects of personality and collective development of older schoolchildren. Topics: Moral orientations and goals in life such as acquiring knowledge, demonstrating solidarity, accepting responsibility for others, preserving peace, participation in political life, participation in the management of society, leading a pleasant life, being creative, earning lots of money, striving for highest achievements; political basic attitudes; social activity such as participation in FDJ members meetings, FDJ study year, youth hours, political discussions, actions of the FDJ Object and in teams; exercise of a function; participation in school club and the GST; reasons for difficulties in fulfillment of function in FDJ group; conduct in the subject productive work (polytechnical instruction); learning habits; learning attitudes; learning motivation; media reception.
Prozeßorientierte Analyse einiger Aspekte der Persönlichkeits- und Kollektiventwicklung älterer Schüler. Themen: Wertorientierungen und Lebensziele wie Wissen aneignen, Solidarität leisten, Verantwortung für andere übernehmen, Frieden erhalten, Beteiligung am politischen Leben, Beteiligung an der Leitung der Gesellschaft, angenehmes Leben führen, schöpferisch sein, viel Geld verdienen, Höchstleistungen anstreben; politische Grundeinstellungen; gesellschaftliche Tätigkeit wie Teilnahme an FDJ-Mitgliederversammlungen, am FDJ-Studienjahr, an Jugendstunden, an politischen Gesprächen, an Einsätzen des FDJ-Objekts und in Arbeitsgemeinschaften; Ausübung einer Funktion; Mitarbeit im Schulklub und der GST; Ursachen für Schwierigkeiten bei der Erfüllung der Funktion in der FDJ-Gruppe; Verhalten im Fach produktive Arbeit (polytechnischer Unterricht); Lernverhalten; Lerneinstellungen; Lernmotivation; Medienrezeption.
Probability: ClusterProbability.Cluster
Wahrscheinlichkeitsauswahl: KlumpenauswahlProbability.Cluster
Self-administered questionnaire: PaperSelfAdministeredQuestionnaire.Paper
Selbstausgefüllter Fragebogen: PapierSelfAdministeredQuestionnaire.Paper