Flash Eurobarometer 450 (Future of Europe – Views from Outside the EU)

DOI

External views on the EU. Topics: main assets and main challenges of the EU; preferred issues to be emphasized by society in order to face global challenges; assessment of the EU’s current influence compared to: the USA, Japan, China, India, Brazil, and Russia; embodiment of selected values by the EU compared to other countries: social equality and solidarity, peace, progress and innovation, freedom of opinion, tolerance and openness, respect for history; EU image; attitude towards selected statements: EU is a place of stability in a troubled world, free-market economy should go with a high level of social protection, globalisation threatens national identity, recognition of people’s interests by national political system, everyone in the own country has a chance to succeed in life. Demography: sex; age; age at end of education; occupation; professional position; type of community; household composition and household size; region. Additionally coded was: respondent ID; country; weighting factor.

Außenansichten auf die EU. Themen: wichtigste Vorzüge und Herausforderungen der EU; Aspekte, auf die sich die Gesellschaft zur Bewältigung globaler Herausforderungen konzentrieren sollte; Einschätzung des derzeitigen Einflusses der EU verglichen mit: den USA, Japan, China, Indien, Brasilien, Russland; Verkörperung ausgewählter Werte durch die EU im Vergleich zu anderen Ländern: soziale Gerechtigkeit und Solidarität, Frieden, Fortschritt und Innovation, Meinungsfreiheit, Toleranz und Offenheit, Respekt vor der Geschichte; Image der EU; Einstellung zu ausgewählten Aussagen: EU ist ein Ort der Stabilität in einer unruhigen Welt, freie Marktwirtschaft sollte mit hohem Maß an sozialem Schutz einhergehen, Globalisierung bedroht nationale Identität, Berücksichtigung der Interessen der Menschen durch das nationale politische System, jede/r im eigenen Land hat Chancen auf Erfolg im Leben. Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad; Haushaltszusammensetzung und Haushaltsgröße; Region. Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Land; Gewichtungsfaktor.

Probability: MultistageProbability.Multistage

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Mehrstufige ZufallsauswahlProbability.Multistage

Telephone interview: Computer-assisted (CATI)Interview.Telephone.CATI

Telefonisches Interview: Computerunterstützte Befragung (CATI)Interview.Telephone.CATI

Face-to-face interview: Computer-assisted (CAPI/CAMI)Interview.FaceToFace.CAPIorCAMI

Persönliches Interview : Computerunterstützte Befragung (CAPI/CAMI)Interview.FaceToFace.CAPIorCAMI

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.12846
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA6856?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=be7dc312e9061ad648342dce3fd71b3354b6b0b4b2bac33cf86103a311f1c633
Provenance
Creator European Commission, Brussels DG Communication COMM A1 ´Strategic Communication´ Unit
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2017
Rights 0 - Data and documents are released for everybody.; 0 - Daten und Dokumente sind für jedermann freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Australia; Australien; Brazil; Brasilien; Canada; Kanada; Switzerland; Schweiz; China; China; India; Indien; Japan; Japan; Norway; Norwegen; Russian Federation; Russische Föderation; Turkey; Türkei; United States of America; Vereinigte Staaten von Amerika