Flash Eurobarometer 219 (Attitudes of Europeans Towards the Issue of Biodiversity, wave 1)

DOI

Attitudes towards and knowledge about biodiversity. Topics: awareness of the term ‘biodiversity‘; associations with the phrase ‘loss of biodiversity‘; self-rated knowledge about the loss of biodiversity; most important reasons to halt the loss of biodiversity: moral obligation, significance for well-being and quality of life, importance for the production of goods and the economy; seriousness of the decline and possible extinction of animal species, flora and fauna in the own country and globally; impact on the respondent; most important threats to biodiversity; awareness of the Natura 2000 network; sources of information on biodiversity; personal efforts to protect biodiversity. Demography: sex; age; age at end of education; professional position; type of community; household composition and household size; own a mobile phone and fixed (landline) phone. Additionally coded was: interviewer ID; language of the interview; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; type of phone line; region; country; weighting factor.

Meinung und Kenntnisse zum Verlust der Artenvielfalt. Themen: Kenntnis des Begriffs Artenvielfalt; Assoziation zum Verlust der Artenvielfalt; Selbsteinschätzung der Informiertheit über den Verlust der Artenvielfalt; wichtigste Gründe den Verlust der Artenvielfalt aufzuhalten: moralische Verpflichtung, Bedeutung für die Lebensqualität der Menschheit; Bedeutung für die Herstellung von Gütern und den wirtschaftlichen Reichtum Europas; Ernsthaftigkeit des Problems im eigenen Land sowie weltweit; persönliche Betroffenheit vom Rückgang der Artenvielfalt; größte Quellen für die Bedrohung der Artenvielfalt; Kenntnis des Netzwerks Natura 2000; Informationsquellen über die Artenvielfalt; persönlicher Beitrag zum Schutz der Artenvielfalt. Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad; Anzahl der Personen ab 15 Jahren im Haushalt (Haushaltsgröße); Haushaltszusammensetzung; Besitz eines Mobiltelefons; Festnetztelefon im Haushalt. Zusätzlich verkodet wurde: Interviewer-ID; Interviewsprache; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Interviewmodus (Mobiltelefon oder Festnetz); Gewichtungsfaktor.

ProbabilityProbability

WahrscheinlichkeitsauswahlProbability

Face-to-face interviewInterview.FaceToFace

Persönliches InterviewInterview.FaceToFace

Telephone interview: Computer-assisted (CATI)Interview.Telephone.CATI

Telefonisches Interview: Computerunterstützte Befragung (CATI)Interview.Telephone.CATI

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.4735
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA4735?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=88db2b7f9c5f745fe4047d27dce84bc18597c1e0605ab47527429d864669c48d
Provenance
Creator Papacostas, Antonis
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2008
Rights 0 - Data and documents are released for everybody.; 0 - Daten und Dokumente sind für jedermann freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Belgien; Denmark; Dänemark; Germany; Deutschland; Spain; Spanien; Greece; Griechenland; France; Frankreich; Ireland; Irland; Italy; Italien; Luxembourg; Luxemburg; Netherlands; Niederlande; Austria; Österreich; Portugal; Portugal; Finland; Finnland; Sweden; Schweden; United Kingdom; Vereinigtes Königreich; Czech Republic; Tschechische Republik; Estonia; Estland; Cyprus; Zypern; Lithuania; Litauen; Latvia; Lettland; Hungary; Ungarn; Malta; Malta; Poland; Polen; Slovenia; Slowenien; Slovakia; Slowakei; Bulgaria; Bulgarien; Romania; Rumänien