Media Behavior and Judgement on the Media

Use of media for information about products. Topics: Use of media for purchase decisions; judgement on the reliability of product information in the individual media; last acquisition and media used for aid in this; assessment of the quality of these reports. Demography: age; sex; marital status; religious denomination; school education; occupation; employment; household income; size of household; composition of household; head of household; city size; state.

Nutzung von Medien zur Information über Produkte. Themen: Nutzung der Medien für Kaufentscheidungen; Beurteilung der Zuverlässigkeit von Produktinformationen in den einzelnen Medien; letzte Anschaffung und dabei zu Hilfe genommene Medien; Einschätzung der Qualität dieser Berichte. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Konfession; Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand; Ortsgröße; Bundesland.

Quota sample

Quotenauswahl

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA0909?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=af38a9416ae64e9bc82bd0fc8dc409176c8b9569f1af6bdc35b2059d4c0aa5ff
Provenance
Creator EMNID, Bielefeld
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1976
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany; Deutschland