Household Panel 1980

Furnishing the household with equipment of entertainment electronics. Leisure and consumer habits. Topics: detailed recording of possession, number, location, brand designation, main user and point in time of acquisition of portable radio, home radio, radio stereo equipment as well as video recorders; type and extent of television broadcasts recorded on videocassettes; reasons for or against purchase of a video recorder; sources of information. The following additional questions were posed regarding television sets, record players, cassette tape recorders, reel-to-reel tape recorders, radio and cassette equipment for the car, portable radios, home radios and radio stereo equipment purchased in the last six months before the survey: brand and type designation of equipment; predominant location of equipment; exact purchase price; type of business; purchase month; purchase or gift; purchased used; main user; year of acquisition, usability and use of previous equipment. Miscellaneous: inclination toward writing cards and letters (scale); memory of the post office advertising on writing letters; memory of special advertising slogans as well as the advertising medium in which the advertisement was seen; possession of a telephone; possession or interest in further extensions; possession of a watch; possession of a car. On vacation travels: frequency of vacation; travel country; means of transport used; form of organization; travel planning; vacation travel far from home; planned vacation travel far from home in the next few years. The following additional questions were posed to women: self-classification as well as classification of spouse or friend in a fashion typology; purchase price of the last winter coat purchased for oneself or one´s partner. The following questions were posed to men: self-classification in a fashion typology as well as purchase price of the last coat purchased. Demography: age; sex; marital status; ages of children (classified); religious denomination; school education; occupational position; employment; household income; size of household; composition of household; respondent is head of household; characteristics of head of household; characteristics of person managing household; year of household founding; number of persons in household with their own income. Also encoded was: city reference number; place of work; date of interview.

Ausstattung des Haushalts mit Geräten der Unterhaltungselektronik. Freizeit- und Konsumverhalten. Themen: Detaillierte Erfassung von Besitz, Anzahl, Standort, Markenbezeichnung, Hauptnutzer und Anschaffungszeitpunkt von tragbaren Radios, Heimradios, Radio-Stereo-Anlagen sowie Videorecordern; Art und Umfang der aufgezeichneten Fernsehsendungen auf Videokassetten; Gründe für bzw. gegen einen Videorecorder-Kauf; Informationsquellen. Bei Fernsehgeräten, Plattenspielern, Kassetten-Tonbandgeräten, Spulentonbandgeräten, Radio- und Kassettengeräten fürs Auto, tragbaren Radios, Heimradios und Radio-Stereo-Anlagen, die im letzten Halbjahr vor der Befragung angeschafft worden waren, wurden folgende Zusatzfragen gestellt: Marke und Typenbezeichnung des Gerätes; vorwiegender Standort des Gerätes; exakter Kaufpreis; Geschäftsart; Kaufmonat; Kauf oder Schenkung; Gebrauchtkauf; Hauptnutzer; Anschaffungsjahr, Nutzbarkeit und Verwendung des Vorgängergerätes. Sonstiges: Neigung zum Karten- und Briefeschreiben (Skala); Rückerinnerung an die Postwerbung zum Briefeschreiben; Erinnerung an spezielle Werbeslogans sowie an das Werbemedium, in dem die Anzeige gesehen wurde; Telefonbesitz; Besitz bzw. Interesse an weiteren Nebenanschlüssen; Armbanduhrbesitz; PKW-Besitz. Zu Urlaubsreisen: Urlaubshäufigkeit; Reiseland; benutztes Verkehrsmittel; Organisationsform; Reiseplanung; Fernurlaubsreisen; geplante Fernurlaubsreisen in den nächsten Jahren. An Frauen wurden folgende Zusatzfragen gestellt: Selbsteinstufung sowie Einstufung des Ehepartners bzw. des Freundes in eine Modetypologie; Kaufpreis des zuletzt für sich selbst bzw. dem Partner gekauften Wintermantels. An Männer wurden folgende Fragen gestellt: Selbsteinstufung in eine Modetypologie sowie Kaufpreis des zuletzt gekauften Mantels. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Alter der Kinder (klassiert); Konfession; Schulbildung; berufliche Position; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Befragter ist Haushaltsvorstand; Charakteristika des Haushaltsvorstands; Charakteristika der haushaltsführenden Person; Jahr der Haushaltsgründung; Anzahl der Personen im Haushalt mit eigenem Einkommen. Zusätzlich verkodet wurden: Ortskennziffer; Arbeitsort; Interviewdatum.

Multi-stage stratified random sample (ADM mastersample)

Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl (ADM-Mastersample)

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA1421?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=48dde0f5772fa3ad4b2741927e91b21c1e6fbc13d7282c0e9d706be028669f9b
Provenance
Creator MARPLAN, Offenbach
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1985
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany; Deutschland