Media Analysis (MA 86)

Media usage of the population in 1985. Topics: size of circle of friend and acquaintances; frequency of conducting selected leisure activities; detailed determination of degree of familiarity and frequency of use of newspapers, magazines and inserts with radio and television schedule; detailed determination of use of radio and television regarding point in time, weekday and broadcaster; frequency and time interval of last trip to the movies; knowledge and use of reading circles; subscribing to a reading circle; place of reading publications from a reading circle; possession of a telephone; number of telephones and main extensions in the household; possession of bicycle; number of cars available to the household; number of cars with car radio; car radios with cassette player and radio traffic service decoder; number of television sets as well as type and features of the equipment; type of antenna connection; presence of a cable connection in the house or apartment; possibility to receive video and BTX; presence of personal computer, Btx-keyboard, video games and video record players; possession or planned acquisition of one or several video recorders; possession of a video camera; number of empty and recorded video cassettes in the household; number of video cassettes recorded oneself or purchased pre-recorded; place and frequency of renting video cassettes; video system; possession of stereo or hifi equipment and number of individual devices; number of selected devices of entertainment electronics in the household; possession of durable economic goods; having a yard; pets; public transportation close to home; residential status and number of renters in the building; building age; length of residence in the building; performing do-it-yourself and repair activities; attendance at sporting events; party preference; shopping habits in purchase of food and beverages; preferred type of business. Demography: age; sex; marital status; year of marriage and number of years of marriage; religious denomination; school education; vocational training; occupational position; employment; monthly net income; monthly net household income; income recipients in household; size of household; respondent is person managing household; respondent is head of household; characteristics of head of household; characteristics of person managing household; detailed demographic information on children in household; possession of drivers license. Interviewer rating: interest in survey topic and willingness of respondent to cooperate; length of interview; weekday of interview.

Mediennutzung der Bevölkerung im Jahre 1985. Themen: Größe des Freundes- und Bekanntenkreises; Häufigkeit der Ausübung ausgewählter Freizeitaktivitäten; detaillierte Ermittlung des Bekanntheitsgrades und der Nutzungshäufigkeit von Zeitungen, Zeitschriften und Beilagen mit Radio- und Fernsehprogramm; detaillierte Ermittlung des Radio- und Fernsehkonsums bezüglich Zeitpunkt, Wochentag und Sendeanstalt; Häufigkeit und Zeitraum des letzten Kinobesuchs; Kenntnis und Nutzung von Lesemappen; Bezug einer Lesemappe; Leseorte von Lesemappen; Telefonbesitz; Anzahl der Telefone und Hauptanschlüsse im Haushalt; Zweiradbesitz; Anzahl der dem Haushalt zur Verfügung stehenden PKW; Anzahl der PKW mit Autoradio; Autoradios mit Kassettenteil und Verkehrsfunkdecoder; Anzahl der Fernsehgeräte sowie Art und Ausstattung der Geräte; Art des Antennenanschlusses; Vorhandensein eines Kabelanschlusses im Haus oder der Wohnung; Möglichkeit des Empfangs von Video- und Bildschirmtext; Vorhandensein von Heimcomputer, Btx-Tastatur, Telespielen und Bildplattenspieler; Besitz bzw. geplante Anschaffung eines oder mehrerer Videorecorder Besitz einer Videokamera; Anzahl der leeren und bespielten Video-Kassetten im Haushalt; Anzahl der selbst bzw. gekauft bespielten Videokassetten; Ort und Häufigkeit des Leihens von Videokassetten; Videosystem; Besitz von Stereo- bzw. Hifi-Anlagen und Anzahl der einzelnen Geräte; Anzahl ausgewählter Geräte der Unterhaltungselektronik im Haushalt; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter; Gartenbesitz; Haustiere; öffentliche Verkehrsmittel in Wohnungsnähe; Wohnstatus und Anzahl der Mietparteien im Haus; Gebäudealter; Wohndauer im Haus; Verrichtung von Heimwerker- und Reparaturtätigkeiten; Besuch von Sportveranstaltungen; Parteipräferenz; Einkaufsgewohnheiten beim Kauf von Lebensmitteln und Getränken; präferierter Geschäftstyp. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Jahr der Eheschließung und Anzahl der Ehejahre; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; berufliche Position; Berufstätigkeit; monatliches Netto-Einkommen; monatliches Netto-Haushaltseinkommen; Einkommensempfänger im Haushalt; Haushaltsgröße; Befragter ist haushaltsführende Person; Befragter ist Haushaltsvorstand; Charakteristika des Haushaltsvorstands; Charakteristika der haushaltsführenden Person; detaillierte demographische Angaben über Kinder im Haushalt; Führerscheinbesitz. Interviewerrating: Kooperationsbereitschaft und Interesse des Befragten am Befragungsthema; Interviewdauer; Wochentag des Interviews.

Multi-stage stratified random sample (ADM mastersample)

Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl (ADM-Mastersample)

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA1617?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=cb9748a984347d138325f3d216a5cca50c3276bfcf5a17b0ae914444ad3884e6
Provenance
Creator Arbeitsgemeinschaft Media-Analyse, Frankfurt; Media-Micro-Census, Frankfurt
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1987
Rights C - Data and documents are only released for academic research and teaching after the data depositor's written authorization. For this purpose the Data Archive obtains a written permission with specification of the user and the analysis intention.; C - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre nur nach schriftlicher Genehmigung des Datengebers zugänglich. Das Datenarchiv holt dazu schriftlich die Genehmigung unter Angabe des Benutzers und des Auswertungszweckes ein.
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