Media usage of the population in 1985. Topics: size of circle of friend and acquaintances; frequency of conducting selected leisure activities; detailed determination of degree of familiarity and frequency of use of newspapers, magazines and inserts with radio and television schedule; detailed determination of use of radio and television regarding point in time, weekday and broadcaster; frequency and time interval of last trip to the movies; knowledge and use of reading circles; subscribing to a reading circle; place of reading publications from a reading circle; possession of a telephone; number of telephones and main extensions in the household; possession of bicycle; number of cars available to the household; number of cars with car radio; car radios with cassette player and radio traffic service decoder; number of television sets as well as type and features of the equipment; type of antenna connection; presence of a cable connection in the house or apartment; possibility to receive video and BTX; presence of personal computer, Btx-keyboard, video games and video record players; possession or planned acquisition of one or several video recorders; possession of a video camera; number of empty and recorded video cassettes in the household; number of video cassettes recorded oneself or purchased pre-recorded; place and frequency of renting video cassettes; video system; possession of stereo or hifi equipment and number of individual devices; number of selected devices of entertainment electronics in the household; possession of durable economic goods; having a yard; pets; public transportation close to home; residential status and number of renters in the building; building age; length of residence in the building; performing do-it-yourself and repair activities; attendance at sporting events; party preference; shopping habits in purchase of food and beverages; preferred type of business. Demography: age; sex; marital status; year of marriage and number of years of marriage; religious denomination; school education; vocational training; occupational position; employment; monthly net income; monthly net household income; income recipients in household; size of household; respondent is person managing household; respondent is head of household; characteristics of head of household; characteristics of person managing household; detailed demographic information on children in household; possession of drivers license. Interviewer rating: interest in survey topic and willingness of respondent to cooperate; length of interview; weekday of interview.
Mediennutzung der Bevölkerung im Jahre 1985. Themen: Größe des Freundes- und Bekanntenkreises; Häufigkeit der Ausübung ausgewählter Freizeitaktivitäten; detaillierte Ermittlung des Bekanntheitsgrades und der Nutzungshäufigkeit von Zeitungen, Zeitschriften und Beilagen mit Radio- und Fernsehprogramm; detaillierte Ermittlung des Radio- und Fernsehkonsums bezüglich Zeitpunkt, Wochentag und Sendeanstalt; Häufigkeit und Zeitraum des letzten Kinobesuchs; Kenntnis und Nutzung von Lesemappen; Bezug einer Lesemappe; Leseorte von Lesemappen; Telefonbesitz; Anzahl der Telefone und Hauptanschlüsse im Haushalt; Zweiradbesitz; Anzahl der dem Haushalt zur Verfügung stehenden PKW; Anzahl der PKW mit Autoradio; Autoradios mit Kassettenteil und Verkehrsfunkdecoder; Anzahl der Fernsehgeräte sowie Art und Ausstattung der Geräte; Art des Antennenanschlusses; Vorhandensein eines Kabelanschlusses im Haus oder der Wohnung; Möglichkeit des Empfangs von Video- und Bildschirmtext; Vorhandensein von Heimcomputer, Btx-Tastatur, Telespielen und Bildplattenspieler; Besitz bzw. geplante Anschaffung eines oder mehrerer Videorecorder Besitz einer Videokamera; Anzahl der leeren und bespielten Video-Kassetten im Haushalt; Anzahl der selbst bzw. gekauft bespielten Videokassetten; Ort und Häufigkeit des Leihens von Videokassetten; Videosystem; Besitz von Stereo- bzw. Hifi-Anlagen und Anzahl der einzelnen Geräte; Anzahl ausgewählter Geräte der Unterhaltungselektronik im Haushalt; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter; Gartenbesitz; Haustiere; öffentliche Verkehrsmittel in Wohnungsnähe; Wohnstatus und Anzahl der Mietparteien im Haus; Gebäudealter; Wohndauer im Haus; Verrichtung von Heimwerker- und Reparaturtätigkeiten; Besuch von Sportveranstaltungen; Parteipräferenz; Einkaufsgewohnheiten beim Kauf von Lebensmitteln und Getränken; präferierter Geschäftstyp. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Jahr der Eheschließung und Anzahl der Ehejahre; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; berufliche Position; Berufstätigkeit; monatliches Netto-Einkommen; monatliches Netto-Haushaltseinkommen; Einkommensempfänger im Haushalt; Haushaltsgröße; Befragter ist haushaltsführende Person; Befragter ist Haushaltsvorstand; Charakteristika des Haushaltsvorstands; Charakteristika der haushaltsführenden Person; detaillierte demographische Angaben über Kinder im Haushalt; Führerscheinbesitz. Interviewerrating: Kooperationsbereitschaft und Interesse des Befragten am Befragungsthema; Interviewdauer; Wochentag des Interviews.
Multi-stage stratified random sample (ADM mastersample)
Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl (ADM-Mastersample)
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen