Media Analysis (MA 94, Print Media)

Media usage of the population. The main focus of this part of the survey is on the detailed recording of print media while information on electronic media and daily newspapers were surveyed more in summary. Topics: demographic characteristics of respondent; possession of drivers license; respondent himself drives a car; car radio with automatic radio traffic service reports; number of cars available for private trips; possession of a telephone; possession of durable household goods; number, type and features of the most frequently used television set; cable connection and possibility of satellite reception; cable connection for the radio; number of radios on cable; possession of entertainment electronics equipment in household; plan to purchase household goods in the next few months; having a yard and location of the yard; animal possession in household; number of residences in the building; year of construction of building; length of residence; residential status; frequency of conducting selected leisure activities; shopping habits for food and beverages; amount of contact with newspapers. Detailed determination of contact with advertisers and means of advertising: probabilities of using commercial television as well as commercial radio according to station and times; frequency of reading supplements, magazines, illustrated city magazines and magazines from reading circle; place of reading publications from reading circle; possibilities of television reception. Also encoded were: sampling points; sequential number of election precinct; survey institute; wave identification; municipality code; municipal district; IVW area unit; municipality coordinates; municipal district coordinates; administrative district; several size of municipality classes; ZIP (postal) code; various so-called demotypes for men, women and households; weekday of interview; survey month; time at start of interview; length of interview; number of days of trips to household without reaching target person as well as with reaching target person; number of days of trips in order to complete interview; survey date. Interviewer rating: interest of respondent in survey topic; readiness for interview; spontaneity in stating income or estimate of respondent, interviewer or coder.

Mediennutzung der Bevölkerung. Der Schwerpunkt dieses Erhebungsteils liegt bei der detaillierten Erfassung der Printmedien, während die Angaben zu den elektronischen Medien und den Tageszeitungen eher summarisch erfragt wurden. Themen: Demographische Merkmale des Befragten; Führerscheinbesitz; Befragter ist selbst Fahrer von PKW; Autoradio mit automatischer Verkehrsfunkmeldung; Anzahl der für Privatfahrten zur Verfügung stehenden PKW; Telefonbesitz; Besitz langlebiger Haushaltsgüter; Anzahl, Art und Ausstattungsmerkmale des am häufigsten benutzten Fernsehgerätes; Kabelanschluß und Satellitenempfangsmöglichkeit; Kabelanschluß für das Radio; Anzahl der Radiogeräte am Kabel; Besitz von Geräten der Unterhaltungselektronik im Haushalt; Kaufplan für Haushaltsgüter in den nächsten Monaten; Gartenbesitz und Lage des Gartens; Tierbesitz im Haushalt; Anzahl der Wohnungen im Haus; Baujahr des Hauses; Wohndauer; Wohnstatus; Häufigkeit der Ausübung ausgewählter Freizeitaktivitäten; Einkaufsgewohnheiten bei Lebensmitteln und Getränken; Kontaktmenge mit Zeitungen. Detaillierte Ermittlung von Werbeträgerkontakt und Werbemittelkontakt: Nutzungswahrscheinlichkeiten von Werbefernsehen sowie Werbefunk, nach Sender und Uhrzeiten aufgeschlüsselt; Lesehäufigkeit von Supplements, Zeitschriften, Stadtillustrierten und Lesemappen; Leseort von Lesemappen; Fernsehempfangsmöglichkeiten. Zusätzlich verkodet wurden: Sampling-Points; laufende Nummer des Wahlbezirks; Erhebungsinstitut; Wellenkennzeichnung; Gemeindekennziffer; Stadtbezirk; IVW-Gebietseinheit; Gemeindekoordinaten; Stadtbezirkskoordinaten; Regierungsbezirk; mehrere Gemeindegrößenklassen; Postleitzahl; verschiedene sogenannte Demotypen für Männer, Frauen und Haushalte; Wochentag des Interviews; Befragungsmonat; Uhrzeit bei Beginn des Interviews; Interviewdauer; Anzahl der Besuchstage im Haushalt ohne Erreichen der Zielperson sowie mit Erreichen der Zielperson; Anzahl der Besuchstage, um das Interview zu erreichen; Befragungsdatum. Interviewerrating: Interesse des Befragten am Befragungsthema; Bereitwilligkeit zum Interview; Spontanität bei der Angabe des Einkommens bzw. Schätzung des Befragten, des Interviewers oder des Koders.

Multi-stage stratified random sample (ADM mastersample)

Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl (ADM-Mastersample)

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA2503?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=9fcd16f0b66af87da850e0b46a6ee000e3562688d227aa844e66d1ea4df66d94
Provenance
Creator Arbeitsgemeinschaft Media-Analyse, Frankfurt; Media-Micro-Census, Frankfurt
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1994
Rights C - Data and documents are only released for academic research and teaching after the data depositor's written authorization. For this purpose the Data Archive obtains a written permission with specification of the user and the analysis intention.; C - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre nur nach schriftlicher Genehmigung des Datengebers zugänglich. Das Datenarchiv holt dazu schriftlich die Genehmigung unter Angabe des Benutzers und des Auswertungszweckes ein.
OpenAccess true
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Representation
Language English; German
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany; Deutschland