Umfrage zur Nutzung von Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT) in Schweizer Schulen bei ICT-Verantwortlichen/Schulleitungen - 2007

DOI

Mandated by the Federal Office for Professional Education and Technology (BBT), a representative study was launched at the beginning of 2007 on the use of computers and internet in Swiss schools by the SFIB (Swiss Agency for Information Technologies in Education), the IMS (Institute for Media and School of PHZ Schwyz) and the FSO (Federal Statistical Office). For this purpose, 712 persons in charge of ICT in their school and 1322 teachers from German-speaking Switzerland and French-speaking Switzerland were interviewd. The study covers all levels of education, from primary to secondary II (high school, FMS / DMS, vocational training). It provides information on the developments since the last survey in 2001, recording the development since the launch of the „Public Private Partnership – School and Internet(PPP-SiN)“ initiative. More than 200 million Swiss francs have been invested in technical infrastructure and teacher training. The inventory also serves to evaluate this initiative.

Im Auftrag des Bundesamtes für Berufsbildung und Technologien (BBT) wurde Anfang 2007 in einem Kooperationsprojekt von SFIB (Schweizerische Fachstelle für Informationstechnologien im Bildungswesen), IMS (Institut für Medien und Schule der PHZ Schwyz) und BfS (Bundesamt für Statistik) eine repräsentative Studie zur Nutzung von Computern und Internet in Schweizer Schulen durchgeführt. Dafür wurden 712 ICT-Schulverantwortliche und 1322 Lehrpersonen aus der Deutschschweiz und der Romandie befragt. Die Studie umfasst alle Schulstufen, von der Primarstufe bis zur Sekundarstufe II (Gymnasium, FMS/DMS, Berufsbildung). Sie ermöglicht Aussagen über die Entwicklungen seit der letzten Erhebung im Jahr 2001 und erfasst damit die Entwicklung seit der Lancierung der Initiative "Public Private Partnership - Schule im Netz" (PPP-SiN). In dieser Initiative wurden über 200 Millionen Franken in die technische Infrastruktur und in die Ausbildung von Lehrpersonen investiert. Die Bestandsaufnahme dient auch der Evaluation dieser Initiative.

Identifier
DOI https://doi.org/10.23662/FORS-DS-553-1
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=a37ab4d6d78b12471aa3e4b9f5ada2475b5b80155bffca7502292f29ee6f35ce
Provenance
Creator Petko, Dominik; Barras, Jean-Luc
Publisher FORS
Publication Year 2010
Rights Restrictions supplémentaires: Aucune; Zusätzliche Einschränkungen: Keine; Additional Restrictions: None; Permission spéciale: Aucune; Sondergenehmigung: Keine; Special permission: None
OpenAccess true
Representation
Language English
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Europe occidentale; Westeuropa; Western Europe; Suisse; Schweiz; Switzerland; Europe; Europa; Europe