Attitude towards EU competition policy.
Topics: attitude towards selected statements regarding competition between companies: allows for better consumer prices, allows for more choice for consumers, price agreements should be interdicted, companies receiving financial aid from governments are given unfair advantages over their competitors, companies receiving financial aid from governments should be interdicted to compete on European level, mergers between large companies distort competition, consumers and society in the own country benefit from controlling competition at national and at European level, necessity to protect small companies; perception of the aforementioned issues in the media in the last year; most important sectors lacking competition in prices and product choice and reasons for this; desire for more information on selected issues of competition policy. Demography: sex; age; age at end of education; occupation; professional position; type of community. Additionally coded was: interviewer ID; language of the interview; country; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; type of phone line; region; weighting factor.
Einstellung zum Wettbewerb zwischen Unternehmen und die Wettbewerbspolitik der Europäischen Union.
Themen: Perzipierte Vorteile und Nachteile des Wettbewerbs zwischen Unternehmen: günstigere Preise für den Konsumenten, größere Auswahl für den Konsumenten, Preisabsprachen sollten nicht erlaubt sein, finanzielle Unterstützung durch die Regierung bewirken unfaire Vorteile für das Unternehmen gegenüber den Wettbewerbern, finanziell unterstützte Unternehmen sollten vom europäischen Wettbewerb ausgeschlossen werden, Unternehmensfusionen verzerren den Wettbewerb, Wettbewerbskontrolle schafft Vorteile für den Verbraucher, Kleinunternehmen sind vor dem Wettbewerb von Großunternehmen zu schützen; Rezeption von Wettbewerbsthemen in den Medien; Branchen, bei denen mangelnder Wettbewerb festgestellt wird; Auswirkungen dieses mangelnden Wettbewerbs; Informationsinteresse zur europäischen Wettbewerbspolitik. Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad. Zusätzlich verkodet wurde: Interviewer-ID; Interviewsprache; Land; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Interviewmodus (Mobiltelefon oder Festnetz); Region; Gewichtungsfaktoren.
ProbabilityProbability
WahrscheinlichkeitsauswahlProbability
Telephone interview: Computer-assisted (CATI)Interview.Telephone.CATI
Telefonisches Interview: Computerunterstützte Befragung (CATI)Interview.Telephone.CATI
Face-to-face interviewInterview.FaceToFace
Persönliches InterviewInterview.FaceToFace