Smoking habits.
Topics: smoking status; consumption frequency of oral tobacco; smoking situation inside the respondent’s house; duration of tobacco exposure at the workplace (passive smoking); smoking restrictions at workplace; attitude towards smoking bans in: restaurants, bars and clubs, offices and other indoor workplaces; assessment of the effectiveness of health messages on tobacco packs with regard to: informing about health effects of tobacco, persuading not to start smoking or to quit smoking; assessment of the effectiveness of adding colour pictures to text-only health warnings on tobacco packs; frequency of purchase of tobacco products via the internet; awareness of smuggled tobacco products in the last six months; number of packs and cartons of cigarettes brought from a trip in the EU in the last twelve months. Demography: sex; age; age at end of education; occupation; professional position; type of community. Additionally coded was: respondent ID; interviewer ID; language of the interview; country; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview; type of phone line; region; weighting factor.
Rauchverhalten zuhause und bei der Arbeit. Meinung zum Rauchverbot. Wirkung der Gesundheitswarnungen auf Zigarettenpackungen. Tabakkauf über das Internet. Tabakschmuggel.
Themen: Raucherstatus; Häufigkeit des Tabakkonsums; an Nicht-Raucher: rauchende Personen im Haushalt; an Raucher: rauchen in der Wohnung; Anzahl der Stunden, die der Befragte täglich am Arbeitsplatz Tabakrauch ausgesetzt ist; Rauchbeschränkungen am Arbeitsplatz; Meinung zum Rauchverbot: in Gaststätten, Restaurants sowie am Arbeitsplatz; Wirksamkeit der Gesundheitswarnungen auf Zigarettenpackungen: Information zu Gesundheitsrisiken, Grund nicht mit dem Rauchen anzufangen, mit dem Rauchen aufzuhören bzw. nicht wieder mit dem Rauchen anzufangen; Wirksamkeit von Farbbildern zur Bekräftigung der Gesundheitswarnhinweisen; Kauf von Tabak sowie Schnupftabak, Mundtabak und Kautabak im Internet; Kontakt mit Tabak-Schmuggelware; Anzahl der von einer Reise in ein EU-Land mitgebrachten Zigaretten in den letzten 12 Monaten. Demographie: Geschlecht; Alter; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad. Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Interviewer-ID; Interviewsprache; Land; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende); Interviewmodus (Mobiltelefon oder Festnetz); Region; Gewichtungsfaktor.
ProbabilityProbability
WahrscheinlichkeitsauswahlProbability
Face-to-face interviewInterview.FaceToFace
Persönliches InterviewInterview.FaceToFace
Telephone interview: Computer-assisted (CATI)Interview.Telephone.CATI
Telefonisches Interview: Computerunterstützte Befragung (CATI)Interview.Telephone.CATI