Daily values, future expectations, school achievements, attitude to school and expectations of choice of occupation. Topics: Activity after high school graduation; subject area; satisfaction with studies; work values (scale); relations in seminar group; role of the FDJ (scale); free expression of opinion in the college; preparation of school for demands in life; school knowledge as solid basis for studies; significance of subjects for studies; difficulties in transition to studies; influence of science and technology on future occupation; every-day values such as work, money, harmonic family life, achievement, obedience, knowledge, good relations, political position, good friends and colleagues; future expectations (scale); goals in life (scale); changes in organization of leisure time; time period of life planning; current situation in life and life planning regarding residence, partnership, children, occupation, political commitment; possession of consumer goods; expenditure structure; material desires; future financial expenditures; grade in the final examination of the 10th grade; accomplishments achieved in studies; membership and functions in organizations; belonging to leisure groups such as trend-followers, Grufties, Funkies, Skinheads, New Waver, Punks or Heavy Metals; vocational certificate and occupation group of parents; willingness to participate further in the survey.
Alltagswerte, Zukunftserwartungen, Schulleistungen, Einstellung zur Schule und Erwartungen an die Berufswahl. Themen: Tätigkeit nach dem Abitur; Fachrichtung; Zufriedenheit mit dem Studium; Arbeitswerte (Skala); Beziehungen in der Seminargruppe; Rolle der FDJ (Skala); freie Meinungsäußerung in der Hochschule; Vorbereitung der Schule auf Anforderungen im Leben; Schulwissen als solide Grundlage für das Studium; Bedeutung der Unterrichtsfächer für das Studium; Schwierigkeiten beim Übergang zum Studium; Einfluß von Wissenschaft und Technik auf den zukünftigen Beruf; Alltagswerte wie Arbeit, Geld, harmonisches Familienleben, Leistung, Unterordnung, Wissen, gute Beziehungen, politischer Standpunkt, gute Freunde und Kollegen; Zukunftserwartungen (Skala); Lebensziele (Skala); Veränderungen in der Freizeitgestaltung; Zeitraum der Lebensplanung; jetzige Lebenssituation und Lebensplanung hinsichtlich Wohnen, Partnerschaft, Kinder, Beruf, politisches Engagement; Konsumgüterbesitz; Ausgabenstruktur; materielle Wünsche; zukünftige Geldausgaben; Note der Abschlußprüfung 10. Klasse; erreichte Leistungen beim Studium; Mitgliedschaft und Funktionen in Organisationen; Zugehörigkeit zu Freizeitgruppen wie Popper, Grufties, Funkies, Skinheads, New Waver, Punks oder Heavy Metals; Berufsabschluß und Tätigkeitsgruppe der Eltern; Bereitschaft zur weiteren Teilnahme an der Befragung.
Self-administered questionnaire: PaperSelfAdministeredQuestionnaire.Paper
Selbstausgefüllter Fragebogen: PapierSelfAdministeredQuestionnaire.Paper