Flash Eurobarometer 441 (European SMEs and the Circular Economy)

DOI

Activities of European small and medium enterprises with regard to circular economy.

Topics: circular economy related activities in the last three years: re-plan water usage and re-usage, use renewable energy, re-plan energy usage, minimize waste, redesign products and services to minimize use of materials; (planned) investment of company’s turnover in the aforementioned activities (percent per year); related problems: lack of human resources, lack of expertise with regard to implementation, complex administrative or legal procedures, cost of meeting regulations and standards, difficulties accessing finance; reasons for not having undertaken any measures; assessment of the difficulty to access finance; way of finance: standard bank loan, green loan, EU related funds, government grant, alternative funding sources, self-finance; evaluation of the information available on finance in the own country; awareness of financial incentives through government programmes to support activities with regard to circular economy; availability of the following alternative sources of financing in the own country: crowdfunding, green banks or other private institutions, peer-to-peer-lending, business angels, risk or venture capital, capital market; access to the aforementioned sources of financing. Demography: information about the company: number of employees, year of company establishment, region; total turnover in 2015; development of turnover since January 2015 (in percent); direct selling to final consumers and / or to other companies or organisations; percentage of the company’s turnover in 2015 invested in research and development. Additionally coded was: respondent ID; country; NACE-Code; nation group; weighting factor.

Aktivitäten europäischer kleiner und mittlerer Unternehmen in Bezug auf die Kreislaufwirtschaft.

Themen: Aktivitäten mit Bezug zur Kreislaufwirtschaft in den letzten drei Jahren: Neuplanung der Wassernutzung, Nutzung erneuerbarer Energien, Neuplanung der Energienutzung, Abfallvermeidung, Neugestaltung von Produkten und Dienstleistungen zur Verringerung des Materialverbrauchs; (geplante) Investitionen des Unternehmensumsatzes in die genannten Aktivitäten (Prozent pro Jahr); aufgetretene Probleme: Personalmangel, Mangel an Expertise für die Implementierung, komplexe Verwaltungsprozesse und rechtliche Verfahren, Kosten für die Einhaltung von Vorschriften und Standards, Schwierigkeiten beim Zugang zu Finanzierung; Gründe, aus denen keine Aktivitäten entwickelt wurden; Bewertung der Schwierigkeiten beim Zugang zu Finanzierungsmaßnahmen; Art der Finanzierung: normales Bankdarlehen, Ökodarlehen, EU-Mittel, staatliche Subvention, alternative Finanzierungsquellen, Eigenfinanzierung; Bewertung der erhältlichen Informationen zu Finanzierungsmaßnahmen im eigenen Land; Bekanntheit staatlicher Anreiz-Programme zur Unterstützung von Maßnahmen der Kreislaufwirtschaft; Verfügbarkeit der folgenden alternativen Finanzierungsquellen im eigenen Land: Crowdfunding, Ökobanken oder andere private Institutionen, Peer-to-Peer-Kredit, Business angels, Risikokapital, Kapitalmarkt; Zugang des Unternehmens zu den vorgenannten Finanzierungsarten. Demographie: Angaben zum Unternehmen: Anzahl der Mitarbeitenden, Gründungsjahr, Region; Gesamtumsatz in 2015; Entwicklung des Gesamtumsatzes seit Januar 2015 (in Prozent); Direktverkauf an Endverbraucher sowie andere Unternehmen und Organisationen; Anteil des in Forschung und Entwicklung investierten Gesamtumsatzes aus 2015 (in Prozent). Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Land; NACE-Code; Nationengruppe; Gewichtungsfaktor.

Probability: StratifiedProbability.Stratified

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Geschichtete ZufallsauswahlProbability.Stratified

Telephone interview: Computer-assisted (CATI)Interview.Telephone.CATI

Telefonisches Interview: Computerunterstützte Befragung (CATI)Interview.Telephone.CATI

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.12668
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA6779?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=96d4db097be6e594164bfe1699c86049b95d76bb041da82ffbb85846d6d04ff7
Provenance
Creator European Commission, Brussels DG Communication COMM A1 ´Strategy, Corporate Communication Actions and Eurobarometer´ Unit
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2016
Rights 0 - Data and documents are released for everybody.; 0 - Daten und Dokumente sind für jedermann freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Belgium; Belgien; Bulgaria; Bulgarien; Czech Republic; Tschechische Republik; Denmark; Dänemark; Germany; Deutschland; Estonia; Estland; Ireland; Irland; Greece; Griechenland; Spain; Spanien; France; Frankreich; Italy; Italien; Cyprus; Zypern; Latvia; Lettland; Lithuania; Litauen; Luxembourg; Luxemburg; Hungary; Ungarn; Malta; Malta; Netherlands; Niederlande; Austria; Österreich; Poland; Polen; Portugal; Portugal; Romania; Rumänien; Slovenia; Slowenien; Slovakia; Slowakei; Finland; Finnland; Sweden; Schweden; Croatia; Kroatien; United Kingdom; Vereinigtes Königreich