Terminal Text Preinvestigation (Self-Employed)

The company communication behavior and information desires of the self-employed. Attitude to the terminal text system. Topics: number of technical journals regularly received; expenditures for technical literature; frequency of use of telephone services; frequency of contact with authorities; difficulties in obtaining information; colleague taking care of the search for information; satisfaction with the efficiency of letter traffic as well as mail delivery times; number of letters received and sent as well as telegrams per week; number of telephones in the office and amount of last telephone bill; percent division of telephone calls in local and long-distance conversations; office equipped with electric and electronic devices; distance between residence and office; doing work at home; filing system used; degree of familiarity of the terminal text test in Duesseldorf; interest in the opportunities for use of terminal text; interest in installation of a terminal text device for private or professional use at an acceptable price; place of installation; ideas about possible information services via terminal text; personally a pioneer in consumer behavior; number of employees; annual business. Demography: age; sex; occupation; number of years self-employed.

Das betriebliche Kommunikationsverhalten und Informationswünsche von Freiberuflern. Einstellung zum Bildschirmtext-System. Themen: Anzahl der regelmäßig erworbenen Fachzeitschriften; Ausgaben für Fachliteratur; Benutzungshäufigkeit der Fernsprechdienste; Kontakthäufigkeit mit Behörden; Schwierigkeiten bei der Informationsbeschaffung; Mitarbeiter, der die Informationssuche erledigt; Zufriedenheit mit der Effektivität des Briefverkehrs sowie den Postlaufzeiten; Anzahl der erhaltenen und aufgegebenen Briefe sowie Telegramme pro Woche; Anzahl der Telefonapparate im Büro und Höhe der letzten Telefonrechnung; prozentuale Aufteilung der Telefonate in Orts- und Ferngespräche; Büroausstattung mit elektrischen und elektronischen Geräten; Entfernung zwischen Wohnung und Büro; Erledigung von Arbeiten zu Hause; benutztes Ablagesystem; Bekanntheitsgrad der Bildschirmtexterprobung in Düsseldorf; Interesse an den Nutzungsmöglichkeiten von Bildschirmtext; Interesse an der Installation eines Bildschirmtextgerätes für private oder berufliche Nutzung bei einem akzeptablen Preis; Ort der Installation; Vorstellungen über die möglichen Informationsdienste über Bildschirmtext; eigenes Konsumpionierverhalten; Beschäftigtenzahl; Jahresumsatz. Demographie: Alter; Geschlecht; Beruf; Anzahl der Jahre in freiberuflicher Stellung.

Random selection

Zufallsauswahl

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA1129?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=b3b48c74d88432534daa19f2cf9b19812d2fe6ff59cf0a8719dfca950dbcd0a3
Provenance
Creator Langenbucher, Wolfgang R.; Treinen, Heiner; Scheuch, Erwin K.
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1979
Rights C - Data and documents are only released for academic research and teaching after the data depositor's written authorization. For this purpose the Data Archive obtains a written permission with specification of the user and the analysis intention.; C - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre nur nach schriftlicher Genehmigung des Datengebers zugänglich. Das Datenarchiv holt dazu schriftlich die Genehmigung unter Angabe des Benutzers und des Auswertungszweckes ein.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Social Sciences