The company communication behavior and information desires of the self-employed. Attitude to the terminal text system. Topics: number of technical journals regularly received; expenditures for technical literature; frequency of use of telephone services; frequency of contact with authorities; difficulties in obtaining information; colleague taking care of the search for information; satisfaction with the efficiency of letter traffic as well as mail delivery times; number of letters received and sent as well as telegrams per week; number of telephones in the office and amount of last telephone bill; percent division of telephone calls in local and long-distance conversations; office equipped with electric and electronic devices; distance between residence and office; doing work at home; filing system used; degree of familiarity of the terminal text test in Duesseldorf; interest in the opportunities for use of terminal text; interest in installation of a terminal text device for private or professional use at an acceptable price; place of installation; ideas about possible information services via terminal text; personally a pioneer in consumer behavior; number of employees; annual business. Demography: age; sex; occupation; number of years self-employed.
Das betriebliche Kommunikationsverhalten und Informationswünsche von Freiberuflern. Einstellung zum Bildschirmtext-System. Themen: Anzahl der regelmäßig erworbenen Fachzeitschriften; Ausgaben für Fachliteratur; Benutzungshäufigkeit der Fernsprechdienste; Kontakthäufigkeit mit Behörden; Schwierigkeiten bei der Informationsbeschaffung; Mitarbeiter, der die Informationssuche erledigt; Zufriedenheit mit der Effektivität des Briefverkehrs sowie den Postlaufzeiten; Anzahl der erhaltenen und aufgegebenen Briefe sowie Telegramme pro Woche; Anzahl der Telefonapparate im Büro und Höhe der letzten Telefonrechnung; prozentuale Aufteilung der Telefonate in Orts- und Ferngespräche; Büroausstattung mit elektrischen und elektronischen Geräten; Entfernung zwischen Wohnung und Büro; Erledigung von Arbeiten zu Hause; benutztes Ablagesystem; Bekanntheitsgrad der Bildschirmtexterprobung in Düsseldorf; Interesse an den Nutzungsmöglichkeiten von Bildschirmtext; Interesse an der Installation eines Bildschirmtextgerätes für private oder berufliche Nutzung bei einem akzeptablen Preis; Ort der Installation; Vorstellungen über die möglichen Informationsdienste über Bildschirmtext; eigenes Konsumpionierverhalten; Beschäftigtenzahl; Jahresumsatz. Demographie: Alter; Geschlecht; Beruf; Anzahl der Jahre in freiberuflicher Stellung.
Random selection
Zufallsauswahl
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen