Konstanzer Studierendensurvey 2001 Student Survey 2001

DOI

Die achte Erhebung des Studierendensurveys umfasst die Themengebiete Hochschulzugang, Studienmotive und Erwartungen; Studienstrategien, Studienverlauf und Qualifizierungen; Studienintensität, Zeitaufwand und Studiendauer; Studienanforderungen, Regelungen und Prüfungen; Kontakte, soziales Klima und Beratung; Situation der Lehre und Studienqualität; Studentische Lebensformen und soziale Situation; Schwierigkeiten, Beeinträchtigungen und Belastungen; Hochschulpolitik und studentische Vertretung; Berufliche Orientierungen und Arbeitsmarkt; Politische Beteiligung und gesellschaftliche Vorstellungen; Demographische und bildungsbiographische Daten. Die Daten basieren auf Zufallsstichproben an 13 Universitäten und zehn Fachhochschulen in Westdeutschland und umfassen 593 Items (plus zusätzlich kreierte Variablen).

The eighth survey of the Student Survey covers the topics of access to higher education, motives for studying and expectations; study strategies, course of studies and qualifications; study intensity, time required and duration of studies; study requirements, regulations and examinations; contacts, social climate and counseling; situation of teaching and quality of studies; student lifestyles and social situation; difficulties, impairments and burdens; higher education policy and student representation; professional orientations and labor market; political participation and social perceptions; demographic and educational biographical data. The data are based on random samples at 13 universities and ten universities of applied sciences in West Germany and include 593 items (plus additionally created variables).

  1. Studierendensurvey 2000/01: 237 deutsche Universitäten und Fachhochschulen, die der OECD-Klassifizierung der Stufe 5 ISCED (5A und 5B) im tertiären Sektor des Bildungswesens entsprechen.

Eighth Student Survey 2000/01: Students of 237 German universities and universities of applied sciences corresponding to the OECD level 5 ISCED classification (5A and 5B) in the tertiary sector of education.

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Mehrstufige Zufallsauswahl

Probability Sample: Multistage Sample

Erhebungseinheit: Studierende

Self-administered questionnaire: Paper

  1. Studierendensurvey 2000/01: Standardisierte postalische Befragung

Eighth Student Survey 2000/01: Standardised self-administered survey

Identifier
DOI https://doi.org/10.21249/DZHW:stsu01:1.0.0
Metadata Access https://www.da-ra.de/oaip/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_dc&identifier=oai:oai.da-ra.de:773462
Provenance
Creator Georg, Werner; Bargel, Tino; Ramm, Michael; Multrus, Frank; Simeaner, Hans; Lang, Doris; Wuttke, Karl-Ernst; AG Hochschulforschung der Universität Konstanz
Publisher German Centre for Higher Education Research and Science Studies (DZHW)
Contributor Daniel, Andreas; FDZ-DZHW; Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF)
Publication Year 2022
Rights Delivery; Beantragung notwendig unter https://metadata.fdz.dzhw.eu/de/data-packages/stu-stsu01$?version=1.0.0; Application necessary under https://metadata.fdz.dzhw.eu/en/data-packages/stu-stsu01$?version=1.0.0
OpenAccess true
Contact German Centre for Higher Education Research and Science Studies (DZHW)
Representation
Resource Type Dataset; Umfrage- und Aggregatdaten; Survey and Aggregate Data
Discipline Education Sciences