Meta Survey of the World Economic Survey (2014)

DOI

Diese Sonderbefragung wurde durchgeführt, um die Qualität der Umfrageinstrumente und der Analyse zu verbessern. Ziel war es, sich auf die im Laufe der 30 Jahre angesammelten Forschungsfragen in Bezug auf den ifo World Economic Survey (WES) zu fokussieren. Zusätzlich zu den Informationsquellen, die die Experten für ihre Beurteilungen nutzen, wollte das ifo Institut Erkenntnisse zum Entscheidungs-prozess der Experten gewinnen, wie diese ihre Antworten in die jeweiligen qualitativen Kategorien einordnen. Schließlich, um ein klareres Bild von den WES-Teilnehmern zu bekommen, wurden Fragen zu deren beruflichen und akademischen Hintergrund, sowie zum Geschlecht und Alter gestellt.

This survey was conducted to improve the quality of survey instruments and analysis. The aim was to focus on the growing number of research questions related to the ifo World Economic Survey (WES) that have arisen over the last 30 years. In addition to the sources of information that experts use to form their assessments, ifo wanted to gain insights into the decision-making process that experts adopt to classify their responses in the respective qualitative categories. Also, to form a clearer picture of the WES participants, question on their professional and academic background, as well as their gender and age were asked.

Self-administered questionnaire

Identifier
DOI https://doi.org/10.7805/ebdc-ms-wes-2014
Metadata Access https://www.da-ra.de/oaip/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_dc&identifier=oai:oai.da-ra.de:499973
Provenance
Creator Wollmershäuser, Timo; Wohlrabe, Klaus; Garnitz, Johanna
Publisher LMU-ifo Economics & Business Data Center (EBDC)
Contributor ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.; International Chamber of Commerce (ICC)
Publication Year 2015
Rights On-site
OpenAccess true
Contact LMU-ifo Economics & Business Data Center (EBDC)
Representation
Language English
Resource Type Dataset
Discipline Design; Economics; Fine Arts, Music, Theatre and Media Studies; Humanities; Social and Behavioural Sciences