International Study of Achievement in Mathematics (Belgium, England, Finland, France, Netherlands, Israel, Japan, Scotland, Sweden, United States, Germany, Australia)

International comparative study on the influence of types of school on the attitudes of the schoolchildren to mathematics and their achievements in this subject. Topics: The data set contains three parts: 1. Schoolchildren data: mathematics tests: solving algebraic and trigonometric tasks; attitude to school and learning; attitude to mathematics; learning difficulties in mathematics; attitude to mathematics instruction and description of the mathematics instruction; significance of mathematics in society; attitude to surroundings; occupational goal; class size; tutor help; learning progress. 2. Teacher survey: manner of qualification for mathematics instruction; place of education; judgement on the significance of mathematics for the education of schoolchildren. 3. School principals: type and size of school; number of mathematics teachers; average class size; equipment of the school. Demography: age; sex; school education; social origins; city size.

International vergleichende Studie über den Einfluß von Schultypen auf die Einstellungen der Schüler zur Mathematik und ihre Leistungen in diesem Fach. Themen: Der Datensatz enthält drei Teile: 1.) Schülerdaten: Mathematische Tests: Lösen von algebraischen und trigonometrischen Aufgaben; Einstellung zur Schule und zum Lernen; Einstellung zur Mathematik; Lernschwierigkeiten in der Mathematik; Einstellung zum Mathematikunterricht und Beschreibung des Mathematikunterrichts; Bedeutung der Mathematik in der Gesellschaft; Einstellung zur Umgebung; Berufsziel; Klassengröße; Nachhilfe; Lernfortschritte. 2.) Lehrerbefragung: Art der Qualifikation für den Mathematikunterricht; Ausbildungsort; Beurteilung der Bedeutung der Mathematik für die Ausbildung der Schüler. 3.) Schulrektoren: Art und Größe der Schule; Anzahl der Mathematiklehrer; durchschnittliche Klassengröße; Ausstattung der Schule. Demographie: Alter; Geschlecht; Schulbildung; soziale Herkunft; Ortsgröße.

Probability: MultistageProbability.Multistage

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Mehrstufige ZufallsauswahlProbability.Multistage

Measurements and testsMeasurementsAndTests

Messungen und TestsMeasurementsAndTests

Face-to-face interview: Paper-and-pencil (PAPI)Interview.FaceToFace.PAPI

Persönliches Interview : Papier-und-Bleistift (PAPI)Interview.FaceToFace.PAPI

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA0501?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=62ef0309cf9ecbeab06ec3866ad38d4e9aa3c954b0aeaf03977de9e320bd6aad
Provenance
Creator Husen, Torsten; UNESCO-Institut, Hamburg
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1964
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Mathematics; Natural Sciences
Spatial Coverage Belgium; Belgien; Finland; Finnland; France; Frankreich; Netherlands; Niederlande; Israel; Israel; Japan; Japan; Sweden; Schweden; United States of America; Vereinigte Staaten von Amerika; Germany; Deutschland; Australia; Australien